BREZ STRAHU PRED TOČO
V poletnih mesecih nas kaj hitro lahko preseneti vsem neljuba toča. Še poseben strah pred poškodbami toče imajo vozniki vozil – kako poteka popravilo poškodb po toči smo preverili pri podjetju M&M PDR. Nam lahko na kratko predstavte vaše podjetje? …
V poletnih mesecih nas kaj hitro lahko preseneti vsem neljuba toča. Še poseben strah pred poškodbami toče imajo vozniki vozil – kako poteka popravilo poškodb po toči smo preverili pri podjetju M&M PDR.
Nam lahko na kratko predstavte vaše podjetje?
Naša pot se je začela leta 2008, in sicer kot samostojna pot direktorja Mitje Planinška, ki je svoje izkušnje leta in leta nabiral z delom (hladnim kleparstvom) v tujini. Nato se je decembra 2008 z željo po ustalitvi odločil, da bo v Sloveniji začel samostojno pot kot izvajalec mehanske obdelave kovin, natančneje hladnega kleparstva – širši javnosti bolj priljubljen izraz je popravilo po toči. Leto 2008 je torej zanj predstavljalo neki zaključek in ter hkrati začetek poti izključno v Sloveniji. Zaradi strateškega položaja (dostopnost, bližina AC, gosta poseljenost, bližina subjektov s področja avto-industrije, dobavitelji-odjemalci, energetska omrežja ipd.) se je odločil, da bo sedež podjetja v Coni Tezno. Vedeti je treba, da Cono Tezno sestavljajo priznana podjetja iz različnih gospodarskih panog, enako velja za njeno bližnjo okolico, v kateri je kar nekaj avtohiš in zavarovalnic. Prav tako je območje izven Cone Tezno zelo poseljeno, kar je za panogo hladnega kleparstva zelo pomembno, še posebej, če poudarimo, da dejavnost popravila po toči spada v kategorijo (neke vrste) sezonskega dela, saj je odvisna od vremena in njegovega pojava toče, ki je značilna predvsem za mesece med majem in oktobrom. Seveda se v primeru večjih škodnih dogodkov popravila izvajajo tudi v drugih mesecih. Bistvo hladnega kleparstva je, da so stroški popravila bistveno manjši, medtem ko popravilo poteka precej hitro. Tako lahko v večini primerov stranka dobi vozilo nazaj še isti dan. Predhodne izkušnje Mitje Planinška na tem področju niso ostale neopažene – pri avtohišah in drugih subjektih s področja avtoindustrije je bilo njegovo kakovostno delo hitro prepoznano. Trdimo lahko, da svoje delo opravlja kot strokovnjak, zato je nemogoče opaziti, da je bilo vozilo poškodovano in popravljeno, kar je zelo pomembno za lastnika vozila, saj le-to ohranja svojo prodajno vrednost. Prepoznavnost, kakovost opravljenega dela, dvig povpraševanja, želja trga so pokazali, da je čas za spremembe. Leta 2019 je Mitja Planinšek skupaj s še dvema partnerjema ustanovil podjetje (sedaj znano pod imenom) M&M PDR d. o. o. Vsak izmed njih ima izkušnje na področju hladnega kleparstva, vendar iz različnih držav po svetu (evropske države, Avstralija, ZDA …), kar veliko prispeva k ustvarjanju in razvoju novih idej in zamisli. Podjetje M&M PDR d. o. o. trenutno zaposluje štiri osebe na različnih področjih, sklenjene ima pogodbe z vsemi večjimi zavarovalnicami v Sloveniji, prav tako avtohišami in je edino v Sloveniji, ki pri svojem delu uporablja sistem driveNscan – podjetje je razvilo celovit sistem, ki se uporablja za cenitve vozil, ki so poškodovana zaradi toče (optični čitalnik za vozila, ki je računalniško podprt s pripadajočo programsko opremo).
Kako poteka popravilo po toči?
Popravilo udrtin, ki nastanejo na karoseriji vozila kot posledica toče, se izvaja s tehniko hladnega ravnanja pločevine, v tujini bolj poznano pod kratico PDR – paintless dent repair.
Naši strokovnjaki za hladna popravila pri svojem delu uporabljajo posebno orodje, s katerim na notranji strani dosežejo udrtino in jo z rahlimi pritiski zgladijo tako, da se na zunanji strani poškodovanega dela pločevina povrne v prvotni položaj. Če udrtine ni mogoče doseči z orodjem, za popravilo uporabijo t. i. izvlečne čepe, ki jih je treba uporabiti v kombinaciji s posebnim lepilom, ki ne poškoduje laka vozila. Postopek hladnega popravila je zanesljiv in učinkovit postopek popravila, brez potrebnega kitanja ali ličenja poškodovane karoserije, za katerega so potrebne večletne izkušnje.
Po končanem popravilu vozila opravimo preverjanje oz. test kakovosti s sistemom driveNscan.
V primeru naravnega pojava toče visoke jakosti oz. intenzitete lahko na vozilu poleg udrtin nastanejo tudi druge poškodbe vozila, kot so poškodbe ali razbitje vetrobranskega stekla, poškodbe drugih (okrasnih) sestavnih delov vozila ipd.
V takšnem primeru na vozilu opravimo vsa potrebna popravila, da vozilo povrnemo v prvotno stanje, in sicer:
- menjavo vetrobranskega stekla,
- ličarske storitve,
- menjavo delov (npr.: svetlobna telesa in ogledala, pokrov motorja, strešna letev, letev pomičnega okna ipd.).
Kako ste občutili pandemijo Covid-19 v preteklem letu?
Spomladi leta 2020 smo se spopadali s situacijo, za katero si najverjetneje nihče od nas ni nikdar prestavljal, da se lahko zgodi. Svet se je v zelo kratkem času skoraj povsem ustavil. Tako kot večina (po vsem svetu), smo tudi mi morali 16. 3. 2020 povsem ustaviti svoje poslovanje. Seveda se je bilo s tem kar težko sprijazniti, vendar je pomembno, da v prvi vrsti poskrbimo za zdravje in varnost vseh nas. Čeprav lahko izvajamo svoje storitve povsem brezstično (prevzem in predaja vozila) in z upoštevanjem vseh ukrepov, v tistem obdobju to ni bilo možno. Ker pretežno opravljamo popravila za stranke zavarovalnic, morajo le-te prijaviti škodo, bodisi osebno ali prek spleta. Osebno tega ni bilo mogoče storiti, kljub prijavi škode prek spleta pa stranke niso mogle do nas, saj so veljali različni odloki v zvezi z omejitvami gibanja med občinami, kasneje regijami. V vmesnem času smo se ukvarjali z nabavo na novo predpisane zaščitne opreme, spremljanjem dnevno se spreminjajočih pravil in ukrepov, izdelovanjem strategije ponovnega odpiranja in iskanjem novih poslovnih idej. S 1. 6. 2020 smo dočakali prva sproščanja, ki so nam nekaj časa omogočala poslovanje oz. izvajanje storitev izključno za poslovne subjekte. Vse do danes se je razvrstilo ogromno različnih sproščanj in omejitev, ki nam nekako omogočajo vrnitev v »normalo«. Pohvalimo se lahko, da smo to krizo prebrodili s skupnimi močmi in željo po delu, ohranili smo delovna mesta in pridobili nove pogodbene partnerje. Sedaj le še čakamo, da pade toča.