7. januarja, 2021

Stremimo k temu, da si medsebojno pomagamo, se povezujemo in skupaj ustvarjamo širše zgodbe

Ena od pomembnejših pridobitev Cone Tezno v letu 2020 je zagotovo tudi dokončno obnovljen Poslovni center UP ob vhodu v cono. Prvi začetki projekta segajo v leto 2018, ko je mladi podjetnik Luka Slanič izvedel nakup in začel z obnovo. »Pred tem sem v l …

Piše: Maja Vintar

Ena od pomembnejših pridobitev Cone Tezno v letu 2020 je zagotovo tudi dokončno obnovljen Poslovni center UP ob vhodu v cono. Prvi začetki projekta segajo v leto 2018, ko je mladi podjetnik Luka Slanič izvedel nakup in začel z obnovo. »Pred tem sem v letu 2018 imel v “svoji glavi” idejni projekt zgradbe, ne samo arhitekturno, ampak tudi zgodbo, torej, da v Mariboru ustvarimo podjetniški center, ki bo ponujal nekaj več kot samo poslovne prostore,« svoj začetek pojasnjuje Slanič. »Ime UP sem izbral iz dveh razlogov. Slovenski pomen UP – upanje, uspešnost, želje, uresničevanje ipd. in v angleščini UP – višja točka, povečevanje, izvesti nekaj nepričakovanega … Ime je preprosto, pozitivno usmerjeno in želim, da postane blagovna znamka.«
37 podjetij je doslej našlo prostor na naslovu Cesta k Tamu 12. Dostop do stavbe je urejen s ključkom in trenutno ima vstop v objekt 180 ljudi.

Obnovljenih vseh 4.300 m²
Na začetku letošnjega leta je bila obnovljena le dobra tretjina stavbe, večji del je bil še videti kot gradbišče. Okna so bila prenovljena le na sprednji strani, prav tako ovoj stavbe. Letos novembra se je zaključila celotna energetska sanacija in stavba se danes bohoti s svojo sodobno zunanjostjo. Objekt se je prenavljal po fazah. Trenutno je v izvedbi že sedma in zadnja faza. S tem bo urejenih vseh 4.300 m2 pisarn in skladišč v sedmih nadstropjih. »Bližamo se h koncu. Do marca 2021 nameravamo zaključiti celoten objekt, čez praznike bomo prebarvali oziroma osvežili celotno stopnišče in hodnike, uredili nekaj podrobnosti itd.,« načrte pojasnjuje Slanič in dodaja: »Zamenjali smo vseh 428 oken, v rekordnem času naredili 1.200 m2 fasade na severni strani objekta. Fitnes soba, ki je namenjena najemnikom stavbe, je v zaključni fazi, zaključiti moramo samo še garderobo, tuše in savno.«

Podjetjem želimo ponuditi največ
V vsakem nadstropju imajo kuhinjo, kotičke za oddih, naredili so torej tudi fitnes s savno, dostop je omogočen 24/7, objekt je v celoti klimatiziran in varovan. V prvem nadstropju je še skupna konferenčna soba, ki sprejme do 30 udeležencev. Med obnovo z izvajalci v zadnjem času ni bilo večjih težav. Res pa je, da so večinoma najemniki iz poslovne stavbe, s čimer se še samo potrjuje Slaničeva ideja o povezovanju in ustvarjanju širših zgodb. »Med izvajanjem prenove sem se veliko naučil, predvsem glede komunikacije in zaupanja, saj je žal preveč izvajalcev, ki obljubljajo, potem pa se dogovorjenega ne držijo. Ne zavedajo se, da če se ne držijo terminov, to pomeni celotno verigo sprememb pri drugih izvajalcih. Zato sem izredno hvaležen, da sem spoznal izvajalce, s katerimi delamo zadnje leto, ki se res držijo dogovorjenega. So izredno pošteni in delovni. Nekako verjamem v to, da če nekaj obljubiš, se le-tega držiš, to je osnova poštenosti, oziroma sporočiš spremembe. Tako, da po resnici povedano, še zdaj ne razumem te komunikacije, ki je za določene izvajalce stalnica.«


Veliko sem uporabljal svoj razum, sedaj pa vedno bolj poslušam svoj »gut feeling« in več tvegam

»Začel sem razmišljati drugače tudi glede financiranja. Na začetku sem bil zelo usmerjen v to, da sem večinoma vlagal svoje prihranke in želel obnavljati postopoma,« financiranje pojasnjuje Slanič. Obnova se je iz varnostnih razlogov začela z manjšim kreditom. Ker so se pisarne hitro napolnile, povpraševanje se je povečevalo, so se odločili prenovo časovno skrajšati. V zadnji polovici leta so se tako pisali programi refinanciranja, pripravljali načrti, preračuni, tekla so pogajanja glede pogojev. In je uspelo in tako bo stavba v celoti prenovljena do marca 2021.
Največji izziv sta mlademu podjetniku predstavljala organizacija izvedbe obnove in vodenje obstoječega poslovanja podjetja. »Zadnji dve leti sem res že skoraj živel v stavbi, saj sem poleg vodenja podjetja organiziral izvajalce, komuniciral s potencialnimi najemniki, spremljal izvedeno delo, se pogajal za ceno ipd. Moram priznati, da sem res imel skoraj nečloveški tempo. Sedaj, ko zaključujemo, pa že pogrešam izzive in iščem dodatno delo in projekte.«
Dveletni projekt obnove je bil za Slaniča pomembna življenjska šola, ki ga je veliko naučila. Pravi, da predvsem glede zaupanja. »Vsekakor ne bi več izbral obrtnikov, ki imajo “nova” podjetja in so pravkar začeli. Pri izbiri sem na začetku preveč sklepal po sebi, da so mlada podjetja zagnana, imajo voljo in jim ni težko delati, ko je treba, ampak sem se zmotil – sicer so izjeme, ampak so zelo redki. Večina ljudi misli, da bodo ustanovili podjetje in bodo gospodje, zelo malo se jih zaveda, koliko je odrekanj in trdega dela. Sam imam podjetje že 12. leto in sem prepričan, da če seštejem vse ure dela, mi verjetno do upokojitve manjka še kakšno leto – smeh.«

Povezovanje je ključ do uspeha
Na začetku je bila zastavljena ideja, da se v stavbi srečujejo podjetja, ki se bodo medsebojno povezovala. Nekaj podjetjem je to že uspelo in medsebojno sodelujejo. Tudi partnerstva so se ustvarila. Dve podjetji na primer sodelujeta na razvoju novega izdelka in začenjata s skupnim prodorom na tuje trge. »To je vsekakor bil moj namen stavbe in izredno vesel sem, da prihaja do uresničevanja tega. Verjamem, da je povezovanje osnova uspeha, saj s tem podjetja pridobijo tisto interdisciplinarnost in so na trgu še uspešnejša. Torej filozofija – smisel vsega je v medsebojnem sodelovanju, pomoči in skupnem dolgoročnem uspehu,« še dodaja Slanič.

Vsekakor se trenutne razmere poznajo
Nekaj potencialnih najemnikov si je premislilo oziroma bodo počakali z najemom, imeli so tudi nekaj podjetij, ki so se želela preseliti v večje pisarne, vendar so si pred lock-downom premislila. »Bojim se, da naslednji dve leti ne bosta rožnati. Trg se bo razredčil, vendar verjamem, da bodo ostali najboljši. V stavbi imamo večji del podjetij, ki so na trgu že več let, nekaj je start-upov, ki pa imajo takšno dejavnost (predvsem IT), ki ima prihodnost. Tako, da upam, da večjih sprememb za nas ne bo,« optimistično zaključuje Slanič.
Tudi načrtovana otvoritev stavbe je bila že nekajkrat prestavljena. Načrtovali smo tudi mreženje med najemniki, vendar trenutno stanje tega ne dopušča. Ko se razmere izboljšajo, se pripravlja otvoritev, kjer bodo na kratko predstavili podjetja v stavbi ter malce razvajali najemnike in vse, ki so kakor koli pripomogli k prenovi UP-a.