5. oktobra, 2020

Izboljšujejo ustno zdravje

Lokacija v Coni Tezno je za njihovo podjetje primerna predvsem zaradi logističnih procesov, saj je enostavno dostopna za vse vrste transportnih vozil, ki dostavljajo ali odvažajo njihove izdelke, dodatna prednost je tudi bližina hitre ceste. Lokacija jim odpira tudi možnosti sodelovanja s podjetji, ki so prav tako znotraj Cone Tezno.

Piše: Mateja Šoštarić

V podjetju Flegis d. o. o., katerega začetki segajo v leto 1991, so se hitro po ustanovitvi usmerili izključno v prodajo izdelkov za ustno higieno. Podjetje ima sedež znotraj Cone Tezno in danes zaposluje 21 ljudi. Ukvarjajo se z distribucijo izdelkov blagovnih znamk Curaprox, Jordan, Philips Sonicare, Bluem, Proxy Soft. Največji delež med temi (93 %) predstavlja promet z izdelki blagovne znamke Curaprox, katerih proizvajalec, podjetje Curaden AG, je od leta 2016 tudi stoodstotni lastnik podjetja. Naša sogovornica je bila direktorica podjetja Tadeja Osvald.

Podjetje Flegis d. o. o. ima v lasti hčerinski podjetji na Hrvaškem in v Srbiji, izdelke svojega prodajnega programa pa izvaža tudi v Bosno in Hercegovino, Severno Makedonijo, Črno goro in na Kosovo. Z vsemi lokalnimi distributerji dejavno sodeluje pri utrjevanju položaja blagovnih znamk na posameznem tržišču. »Največji delež prodaje podjetja predstavlja veleprodaja, v zadnjem letu se bistveno krepi tudi spletna prodaja – delno zaradi epidemiološke situacije in spremenjenih nakupovalnih navad kupcev, delno pa tudi zato, ker je podjetje Flegis d. o. o., po vabilu lastnika, postalo točka za logistični del spletne prodaje za druge države EU,« pojasnjuje Tadeja Osvald. Od skupno 21 zaposlenih je pet zaposlenih stalno prisotnih na terenu, kjer obiskujejo zobne ordinacije in lekarne. Lokacija v Coni Tezno je za njihovo podjetje primerna predvsem zaradi logističnih procesov, saj je enostavno dostopna za vse vrste transportnih vozil, ki dostavljajo ali odvažajo njihove izdelke, dodatna prednost je tudi bližina hitre ceste. Lokacija jim odpira tudi možnosti sodelovanja s podjetji, ki so prav tako znotraj Cone Tezno.

Komunikacija in odgovornost

Fluktuacija kadrov je, ob stalnem razvoju, izredno majhna in zaposleni se redno vključujejo v izobraževalne programe. V individualnih razvojnih načrtih se lahko odločijo za programe, ki so vezani na njihovo področje dela in so usklajeni s posameznikovimi individualnimi interesi. Tadeja Osvald pove: »Večkrat sodelujemo v programih za razvoj celotne skupine zaposlenih, saj vsi v odnosu do naših strank predstavljamo podjetje. Fokusi pri izobraževanjih so vezani na komunikacijo (interna, s strankami) in odgovornost (do sebe, sodelavcev, svojega dela). Pri morebitnih novih sodelavcih vedno pričakujemo predanost delu, strast do tega, kar počnemo, in kaj želimo nuditi svojim strankam – ne glede na delovno mesto, kjer se posameznik zaposli.«

Osredotočeni na splet in izobraževanje

Direktorica opisuje načrte podjetja: »Kot že omenjeno, po vabilu našega lastnika vzpostavljamo spletno prodajo za več držav EU. Do konca tega leta bomo spletna naročila predvidoma dostavljali v 12 držav, v naslednjem letu pa ta obseg še razširili. Ob prodaji in logistiki je izjemno pomemben del naših dejavnosti izobraževanje. Izvajamo izobraževanja za strokovno javnost (zobozdravnike, ustne higienike, druge zaposlene v zobni ordinaciji), kjer smo v večstopenjskem sistemu iTOP (individualni trening oralne preventive) dejavni že več kot deset let in ga zelo dobro pozna več kot polovica slovenskih ordinacij. V okviru programa ‘Zobni alarm’ ob sodelovanju z zaposlenimi v zobni preventivi in drugimi sodelavci izobražujemo otroke v vrtcih, šolah in druge končne uporabnike izdelkov – na različnih dogodkih, na spletu. Z vsakim treningom, ki ga izvedemo, želimo ljudem pomagati, da ohranijo lastne zobe do konca življenja.«

V prihodnje bodo zelo dejavno razvijali tudi program izobraževanja za zaposlene v različnih organizacijah. Gre za program, ki ga organizacije lahko dodajo v svoj program za promocijo zdravja na delovnem mestu ter vključuje teoretično in zelo praktično izobraževanje zaposlenih, kjer slednji prejmejo pripomočke, ki jih v praktičnem delu tudi uporabijo. Izvedbo tega programa brez težav prilagodijo trenutni situaciji s Covidom-19. »Pri vseh teh vrstah izobraževanj nas zelo veselijo pozitivne povratne informacije, ki jih dobivamo praktično na slehernem dogodku in pri vsaki ciljni skupini. Ljudje želijo napredovati na področju ustnega zdravja in se vedno bolj zavedajo, da je le-to zelo povezano s splošnim zdravjem posameznika,« je zadovoljna Tadeja Osvald.

Ostati odgovorni in pozitivni

Epidemiološka situacija je podjetje sicer prisilila v nekaj prilagoditev, kljub temu pa Osvaldova ugotavlja: »Lepo je videti, da imamo zelo zveste kupce, saj se nismo srečevali z velikim upadom obsega poslovanja, očitno pa je, da je tudi pri prodaji izdelkov za ustno higieno vedno več kupcev usmerjenih na splet. Na terenu se sproti prilagajamo pričakovanjem svojih strank, seveda pa so zdaj že običajni higienski ukrepi tudi del našega poslovnega vsakdanjika. Osebno sem mnenja, da se moramo s trenutno situacijo naučiti živeti, pri tem paziti nase in na svoje bližnje – sodelavce in družino. Življenje in poslovanje lahko relativno normalno teče naprej. Ostati moramo odgovorni in pozitivni.« Osvaldova verjame, da morajo v podjetju veliko pozornosti nameniti trajnosti delovanja, etičnosti poslovanja in stalno razvijati komunikacijo s strankami, posebno pozornost pa bodo tudi v prihodnje namenili negovanju vzajemno koristnih odnosov s strokovnjaki za ustno zdravje.

Živeti tukaj in zdaj

Kako pa direktorica podjetja Tadeja Osvald usklajuje poslovno in družinsko življenje: »Zavedam se, da lahko stres zelo negativno vpliva na vsakogar, ki čuti odgovornost do zaposlenih, podjetja, otrok, partnerja in takrat je doseganje dobrih poslovnih rezultatov zelo težavno. Osebno imam na tem področju še kar nekaj izzivov. Ob dveh majhnih fantih (tri leta in eno leto), službi, ki jo s strastjo in predanostjo opravljam, ter dejstvu, da vedno znova najdem kakšno temo, ki jo moram podrobno spoznati, raziskati, študirati …, ima dan vedno premalo ur. Glede na trenutno situacijo pa poskušam živeti ‘tukaj in zdaj’ ter se veselim časa, ko mi bo dana kakšna dodatna ura nočnega spanca.«