9. julij, 2020

5 tablet za blaženje simptomov krize

ZA VODJE – PREVERJENO! 5 tablet za blaženje simptomov krize. Natančno preberite navodila! Primerno za vodje z nekaj izkušnjami in željo po razvoju. Ni za tiste, ki že zdavnaj vse vedo. Uporabo odsvetujemo na prazno glavo in poln želodec. V kriznih razm …

Piše:

ZA VODJE – PREVERJENO!

5 tablet za blaženje simptomov krize.

Natančno preberite navodila! Primerno za vodje z nekaj izkušnjami in željo po razvoju. Ni za tiste, ki že zdavnaj vse vedo. Uporabo odsvetujemo na prazno glavo in poln želodec.

  1. V kriznih razmerah bo vsak sodelavec razmišljal in se odzival drugače, na njemu lasten način. To je posledica njegovega individualnega doživljanja vodje, sodelavcev in kolektiva v običajnem delovnem vsakdanjiku. Če ste dovolj občutljivi za odtenke v doživljanju vaših zaposlenih, ste imeli te razlike priložnost opazovati med minulim obdobjem Covid-19. Doživljanje okolice, podjetja, sodelavcev je v veliki meri pogojeno nezavedno. Sprejmite to dejstvo, preberite si kaj na to temo, literature je dovolj tudi na spletu. Najbolje pa je, da se udeležite izobraževanja in delavnic na to temo. Dejavna udeležba na metodološko dovršenem izobraževanju in skupinskih delavnicah je nepozabna izkušnja, ki ostane v človeku ter pripomore k procesu rasti in razvoja odnosov v podjetju. Slednje pa igra odločilno vlogo pri uspešnosti in stabilnosti na trgu.

 

  1. Učinkovit bo torej individualni, osebni pristop z upoštevanjem sodelavčevega čustvovanja. Zmotno je prepričanje, da čustva in občutki ne spadajo na delovno mesto. Pomembno je le, da jih prepoznamo in uporabimo na konstruktiven, nikakor pa razdiralen način. Teh veščin se je mogoče zelo dobro naučiti, kar je še posebej pomembno za vodje. Vsi smo že srečali različne značaje v strokovnem okolju: npr. kdor deluje tiho in mirno, je morda v sebi zelo vznemirjen. Ali – kdor dela cirkus in moti druge, s tem sprošča lastno napetost. Privrženci katastrofičnih scenarijev so posebna kategorija – okolico in zaostrene razmere najbrž že dolgo jemljejo kot ogrožajoče in ne kot nekaj, kar nudi priložnost, da ponovno osmislimo naše bivanje. Vzemite si čas eden za drugega, za pogovor, za empatično doživljanje sodelavcev. Kdaj, če ne sedaj, ko smo na pragu spremenjenih, zelo dinamičnih načinov poslovanja? Res je – vsaka stvar je za nekaj dobra.

 

  1. Vodja bi moral predvsem v sebi najti motivacijo, energijo in začeti načrtovanje novega razvojnega obdobja, ki bo sledilo v drugi polovici leta. K temu spada jasno delegiranje opravil, del teh nalog pa naj bo tudi idejni, skupni miselni napor. Prenesite del bremen na sodelavce, ki se bodo počutili vključeni, koristni, potrebni. Obdobje novega razvojnega ciklusa je enkratna priložnost, da se povežete. Prisluhnite zaposlenim in vrednotite njihove ideje ter pomisleke. Ne zamahnite z roko, če zaznate stisko pri sodelavcih. Vedno pa držite meje – katere teme, kakšno ravnanje je za vaše delovno okolje sprejemljivo, katero pa nezaželeno ali prepovedano. Meje in merila naj bodo vsem jasna, dovolj preprosta, da jih je moč razumeti in opazovati, kako jih vsi upoštevamo (ali pa tudi ne).

 

  1. Svojih pomislekov in zadreg pred sodelavci ni treba po vsej sili tajiti. Stisk v sebi ne tlačite, obenem pa tudi ne potencirajte in ne jadikujte, saj s tem sebe postavljate v lažno žarišče izjemne pomembnosti ali odgovornosti. Prvi in najmočnejši učinek bosta namreč zmedenost in padec motivacije vaše ekipe in posameznikov. Prava mera, uravnoteženost bosta na mestu – kot že tolikokrat doslej. Splošna ugotovitev je, da mora imeti vodja, menedžer, direktor veliko bolje razvito kapaciteto ter v sebi držati napetost in stiske kakor pa njegovi sodelavci. Zagotovo ste že srečali šefa, ki vse neprijetne informacije, pomisleke in težave takoj strese na mizo pred svojo ekipo. Kakšni so bili takrat vaši občutki in kakšen vtis je na vas napravil takšen vodja?

 

  1. Povsem upravičeno lahko pričakujete nekaj dobre volje in elana tudi v obratni smeri – da vam sodelavci pomagajo napolniti še vaše psihofizične akumulatorje. Vendar boste morali začetno energijo vložiti sami. Ne varčujte s humorjem, ki je eden izmed dobrih, zrelih psiholoških obrambnih mehanizmov in nas varuje pred obupom ter daje občutek, da obvladujemo situacijo. Ohranite pozitivno naravnanost v komunikaciji in dobro energijo prenesite še na sodelavce.

 

Ne pozabite – JUTRI JE DANES!

Igor Ambrožič, komunikolog, predavatelj, specialist sistemskega psihodinamskega konzaltinga