23. decembra, 2019

PROHODNOST OGREVANJA JE V ROKAH INOVATORJEV

Podjetje Waltis je družinsko podjetje. Oče in sinova že vrsto let ustvarjajo uspešno zgodbo, pri čemer jim osnovo za uspeh in napredek dajejo prav trdne družinske vezi. Naš sogovornik je bil Matej Part, vodja prodaje, ki je spregovoril o njihovih začet …

Piše: Meta Bobnar

Podjetje Waltis je družinsko podjetje. Oče in sinova že vrsto let ustvarjajo uspešno zgodbo, pri čemer jim osnovo za uspeh in napredek dajejo prav trdne družinske vezi. Naš sogovornik je bil Matej Part, vodja prodaje, ki je spregovoril o njihovih začetkih, spremembah, ki so sledile, in inovacijah, h katerim stremijo v svoji prihodnosti.

Začetki podjetja

Ustanovitelj, direktor in lastnik podjetja, Valter Part, je svojo pot v svetu ogrevanja začel z zaposlitvijo v razvojno-prototipni delavnici podjetja Ferrotherm, enem izmed največjih jugoslovanskih proizvajalcev kotlov. Kasneje se je odločil, da s svojim bogatim znanjem in izkušnjami stopi na samostojno pot, kjer je najprej začel s servisiranjem peči, sčasoma pa tudi z njihovo izdelavo. Začetki so bili težki – brez pravih strojev in delavnice. Sprva je delal sam v garaži, kasneje z nekaj sodelavci v manjši delavnici v Rušah, od leta 2001 pa v Coni Tezno, kjer ima podjetje svojo proizvodnjo še danes. Največjo rast je podjetje doživelo s popularizacijo peletnih kotlov, takrat se je povišalo tudi število zaposlenih, izdelali pa so tudi do 35 kotlov na teden.

Smo del Cone Tezno

Waltis je danes prepoznavno podjetje v Coni Tezno, kjer zasedajo dve hali. Odločitev za Cono Tezno je bila predvsem strateška – želeli so si umestitev proizvodne hale v industrijsko cono, dobro logistično povezanost, halo s potrebno infrastrukturo in dostopnost surovin. »To, kar smo iskali, smo našli na enem mestu,« še pove o odločitvi za nakup prostorov v Coni Tezno. In kje so še možnosti za izboljšave? »Želimo si izboljšanja infrastrukture na področju odvodnjavanja meteornih voda, seveda pa je tudi prostor še za razvoj na področju cest in logističnih povezav.« Sodelujejo tudi z drugimi podjetji v Coni Tezno, kar poudarjajo kot eno izmed pomembnejših prednosti umestitve podjetja v proizvodni coni.

O zaposlenih

»Skrbimo, da smo dobri,« pove za začetek Matej Part. Ukvarjajo se z razvojem proizvodov, njihovo proizvodnjo in servisom – edini v Sloveniji nudijo na enem mestu vse, kar končni kupec potrebuje. Pri kadrih se usmerjajo predvsem v mlade, ki pri njih dobijo priložnost, da se naučijo veliko novega. Težav s pridobivanjem novih kadrov nimajo. Pri mladih je namreč veliko zanimanja za delo v podjetju, kot je Waltis, kjer lahko med drugim sodelujejo tudi pri razvojnih projektih, trenutno v okviru evropskega projekta RRI2 razvijajo nov proizvod – mobilno enoto za ogrevanje (»Bio energy unit«). Gre za kompleksen projekt, kjer razvijajo avtonomno ogrevalno enoto, ki ne bo potrebovala zunanjega električnega napajanja, delovala bo na sekance in bo omogočala mobilnost.

 Glavne dejavnosti podjetja

Glavna dejavnost podjetja je proizvodnja peči za ogrevanje, večinoma za stanovanjske hiše. Nudijo proizvodnjo, montažo in servis, prav tako pomagajo pri pridobitvi subvencij, trenutno so na voljo do 60-odstotne subvencije za vgradnjo njihovih kotlov. »Za zamenjavo kotla se lahko odločite kadar koli,« še doda. Z optimizacijo procesov so namreč vgradnjo in montažo njihovih proizvodov razvili v tolikšni meri, da se lahko celotna zamenjava opravi v enem dnevu. Sodelujejo tudi s tujino, predvsem z Italijo in Romunijo, največji trg pa vseeno ostaja Slovenija. In kakšna je prihodnost ogrevanja? »Nihče ne pozna prihodnosti, ugibamo pa lahko, da se bo električna energija podražila, kar bo povečalo zanimanje za druge vrste energijskih virov za potrebe ogrevanja,« pove in doda, da podjetje veliko vlaga v razvoj in inovacije ter si prizadeva, da bi njihovi kotli postajali vedno bolj avtomatizirani in prijazni okolju, s čim nižjim izpustom emisij.

O usklajevanju družine in posla

Gre za družinsko podjetje v pravem pomenu besede – oče, ki je tudi lastnik in direktor, je prevzel tehnične procese in razvoj podjetja, sinova pa sta usmerjena predvsem v prodajo in marketing. Generacijskega razkoraka pri njih ni – s skupnimi močmi vodijo podjetje v prihodnost. »Oče je vedno odprt za nove ideje in zamisli, kar nama z bratom olajšuje optimizacijo in modernizacijo, ki ju želimo v podjetju doseči« še doda. Konflikte in posel razrešijo v delovnem času, v prostem času pa so družina, ki vedno stopi skupaj.