23. decembra, 2019

54. FESTIVAL BORŠTNIKOVO SREČANJE TUDI V CONI TEZNO

Gledališče je umetnost, ki ima v Sloveniji dolgo in častitljivo tradicijo. Razpira pomembna bivanjska in družbena vprašanja, kar je seveda obarvano s posebnostmi prostora, v katerem je. Kljub temu na odrih po Sloveniji nastajajo predstave, ki navdihuje …

Piše: Maja Vintar

Gledališče je umetnost, ki ima v Sloveniji dolgo in častitljivo tradicijo. Razpira pomembna bivanjska in družbena vprašanja, kar je seveda obarvano s posebnostmi prostora, v katerem je. Kljub temu na odrih po Sloveniji nastajajo predstave, ki navdihujejo in vznemirjajo tudi gledalce in strokovno javnost po vsem svetu.

Med predstavami tekmovalnega programa letošnjega Festivala Borštnikovo srečanje je strokovna žirija posebej izpostavila predstavi še ni naslova in Ali: Strah ti pojé dušo, ki sodita v vrh slovenskega in evropskega gledališča. Ravno slednja je bila odigrana v stari kotlovnici v Coni Tezno, ki se je za dva dni spremenila v gledališki prostor in kot ambient navdušila tako gostujočo igralsko ekipo kot tudi obiskovalce.

Žirija 54. Festivala Borštnikovo srečanje je z odločitvami za posamezne nagrade izpostavila umetniške čudeže ‒ nepozabne, presunljive, krhke in silovite. Pravijo, da zaradi njih nikoli nič več ne bo tako kot prej.

____________________________________________________________________

Umetniški direktor: Aleš Novak

Selektor: Matjaž Zupančič

Strokovna žirija: Uršula Cetinski (predsednica), Andreja Kopač, Aldo Milohnić, Dora Ruždjak Podolski, Giorgio Ursini Uršič

____________________________________________________________________

Veliko nagrado Festivala Borštnikovo srečanje za najboljšo uprizoritev je prejela predstava še ni naslova v režiji Tomija Janežiča in v produkciji Slovenskega mladinskega gledališča. Režiser je prejel tudi Borštnikovo nagrado za najboljšo režijo. V isti predstavi so blesteli tudi Matej Recer in Stane Tomazin, ki sta prejela Borštnikovi nagradi za igro, ter Anja Novak, ki je prejela Borštnikovo nagrado za mlado igralko. Žirijo sta s svojo igro v predstavi Ali: Strah ti pojé dušo prepričala tudi Iztok Drabik Jug z vlogo Salema in Nataša Barbara Gračner z vlogo Emmi; oba sta prejela Borštnikovi nagradi za igro. Za izvirno dramsko besedilo predstave Tih vdih v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega je Borštnikovo nagrado za dramsko besedilo prejel Nejc Gazvoda. Borštnikova nagrada za oblikovanje svetlobe je pripadla Borutu Bučinelu za oblikovanje svetlobe v predstavi Ljudomrznik v produkciji Slovenskega ljudskega gledališča Celje, Borštnikova nagrada za avtorsko glasbo pa Arturu Annecchinu za avtorsko glasbo v predstavi Macbeth v produkciji Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica. Posebno nagrado žirije za umetniško gesto v predstavi Ali: Strah ti pojé dušo je prejel Sebastijan Horvat, Dragan Živadinov pa za umetniško vizijo v predstavi REKA, REKA/ Syntapiens::IZ. Nagrado Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije za najboljšo predstavo pretekle sezone (2018/2019) je prejela uprizoritev besedila Rainerja Wernerja Fassbinderja: Ali: Strah ti pojé dušo v režiji Sebastijana Horvata in produkciji SNG Drama Ljubljana.