6. novembra, 2019

POSLOVNI ZAJTRK NA TEMO ŽENSKEGA PODJETNIŠTVA

Skupina BNI Vitis je 12. junija v sodelovanju s Cono Tezno v poslovni stavbi Menerge organizirala poslovni zajtrk, tema tega srečanja pa je bilo ženske v podjetništvu. BNI je največja svetovna organizacija za poslovno in podjetniško mreženje. V Sloveni …

Piše: Tanja Verhovnik, Verus

Skupina BNI Vitis je 12. junija v sodelovanju s Cono Tezno v poslovni stavbi Menerge organizirala poslovni zajtrk, tema tega srečanja pa je bilo ženske v podjetništvu. BNI je največja svetovna organizacija za poslovno in podjetniško mreženje. V Sloveniji povezuje več kot 280 podjetnikov, ki se vsak teden srečujejo in si z osebnimi priporočili pomagajo do novih strank in novih poslov. V Mariboru aktivno delujeta dve skupini, ustanavlja pa se že tretja. Članstvo v BNI omogoča dostop do več različnih izobraževanj in delavnic, vzajemnega učenja in priložnosti za mreženje ter poslovanja z več sto tisoč člani BNI po vsem svetu. BNI je uspešen sistem pridobivanja novih strank z osebnimi priporočili, in to brez provizije. Pravilo BNI je GiversGain: »Kdor daje, pridobiva« – če ti pomagam do novih poslov, tudi ti pomagaš meni.

 Poslovni svet je še vedno moški svet

Uvodna govornica je bila Tanja Verhovnik iz marketinške agencije Verus, ki že dolgo deluje v Coni Tezno. »Zakaj sploh potrebujemo dogodke, ki se ukvarjajo z vlogo žensk v podjetništvu? Ali morda veste za kakršen koli dogodek v zvezi s to problematiko?« je na začetku izpostavila govornica. Dejstvo je, da je med Slovenci (in povsod drugod) še vedno precej manj podjetnic kot podjetnikov. Po podatkih statističnega urada ženske vodijo 28 odstotkov vseh podjetij z vsaj enim zaposlenim in med samostojnimi podjetniki je samo tretjina žensk. Med vrhunskimi menedžerji pa je žensk samo peščica. Drugo zanimivo dejstvo je, da ima besedna zveza »uspešna ženska« na portalu Google čez 6 mio. zadetkov, »uspešen moški« pa samo 2,6 milijona. Za moške torej velja, da so uspešni, če pa to doseže ženska, je izjemen dosežek in je treba o tem pisati. Tudi ženske veliko več pišejo in razglabljajo o tem, kako biti »uspešna ženska«. Čeprav mlade ženske veliko več razmišljajo o svoji karieri, kot so to počele njihove mame, pa je še vedno med zagonskimi podjetji bistveno več moških. Redko je v timu vodilna ženska, so pa vedno pogosteje članice tima.

Ženske kot podjetnice

Tudi ženske so lahko na svoji poti do vrha prodorne in brezkompromisne podjetnice. So pa kot menedžerke in direktorice dobro organizirane in zmožne opravljati več nalog hkrati. Pogosto na svoje podjetje in zaposlene gledajo kot družino, obvladajo mehke veščine in so skrbne, moški so pa v odnosu do podrejenih manj sentmentalni.

Ženskega podjetništva ni, je samo podjetništvo.

Veliko uspešnih podjetnic je prepričanih, da ni razlik med ženskim in moškim podjetništvom. Čar podjetništva je v tem, da ideje združujemo ljudje z različnimi razmišljanji, izkušnjami in znanji. Bistveno je, da smo dejavni in pripravljeni trdo delati. Rešitve, ki jih ustvarimo skupaj, so po navadi veliko boljše od tistih, ki bi jih dosegli v bolj homogenih skupinah. In ker imamo vsak svoj vidik, v vsakem podjetju potrebujemo podjetne ljudi obeh spolov.

Verus, marketinška agencija pri vhodu v Cono Tezno

Agencija Verus pri vhodu v cono Tezno, na Cesti k Tamu 6, je že tri leta članica skupine BNI Vitis. »Ko sem mislila, da že vse vem, mi je dejansko BNI pokazal, kaj pomeni biti dober podjetnik. Vsak podjetnik mora upoštevati pravila 4P: profesionalnost, pozitivnost, proaktivnost in predanost svojemu poslu,« razlaga Tanja Verhovnik, direktorica agencije Verus. »Vedno smo bili predani svojim strankam in verjeli, da je naš ključni cilj rast naših naročnikov. V vsem tem prizadevanju za stranke smo včasih kar pozabili nase. BNI pa nas sili, da se ukvarjamo tudi s seboj in s svojim poslom,« razlaga Tanja Verhovnik. Agencija Verus je namreč v zadnjih letih izvedla številne oglaševalske kampanje, predstavitve na več kot 1000 dogodkih, 1500 promocij na prodajnih mestih, 500 delavnic za otroke in 30 novinarskih konferenc po vsej Sloveniji. Z lastnim klicnim centrom redno izvaja servis strank in telefonsko trženje za mednarodna in slovenska podjetja. Ceni širjenje marketinškega znanja in dobre tržne prakse, zato izvaja številna specializirana usposabljanja za podjetja na področju tržnega komuniciranja, servisa strank in telefonskega trženja. Zato je ustanovila Verusovo šolo marketinške prakse. Tanja Verhovnik je mentor za zagonska podjetja in globalno podjetništvo. Primere Verusove dobre prakse predstavlja na številnih marketinških in podjetniških srečanjih: Agrobiznis Finance, mednarodni kongres Direkt, konferenca Adria BNI, Marketinški fokusi, Dan direktnega marketinga, Najpodjetniška ideja, Podjetno v svet podjetništva, Šola podjetništva, Start up, Slovenski forum inovacij … Mednarodno priznana nagrada Effie, ki so jo prejeli zaposleni za učinkovitost v komuniciranju, potrjuje njihovo delo.