6. novembra, 2019

GLAVNA TRŽNA INŠPEKTORICA NA OBISKU

Gostja septembrskega poslovno-izobraževalnega zajtrka v soorganizaciji Cone Tezno, podjetja EVRA in revije Direktor, je bila Andrejka Grlić, glavna inšpektorica Tržnega inšpektorata Republike Slovenije. V svojih prostorih nas je gostoljubno sprejel in …

Piše: Mateja Šoštaršič

Gostja septembrskega poslovno-izobraževalnega zajtrka v soorganizaciji Cone Tezno, podjetja EVRA in revije Direktor, je bila Andrejka Grlić, glavna inšpektorica Tržnega inšpektorata Republike Slovenije. V svojih prostorih nas je gostoljubno sprejel in pogostil TAM PUB Bar v Coni Tezno.

V Sloveniji imamo vsega skupaj 26 inšpektoratov, Tržni inšpektorat RS spada pod okrilje Ministrstva za gospodarstvo. Andrejka Grlić že 14 let deluje kot glavna inšpektorica Tržnega inšpektorata RS, ki zaposluje 125 ljudi. Področje delovanja Tržnega inšpektorata RS je zelo široko in zajema področja od pogrebnih storitev do jaht, med drugim varstvo potrošnikov, po novem tudi kategorizacijo hotelov, SAZAS, neprehrambne proizvode, razen igrač in kozmetike.

Najpogostejša kršitev je »nepoštena poslovna praksa«

Glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić je povedala, da statistike kažejo, da je kar 50 do 60 odstotkov proizvodov, ki so pod inšpekcijskim pregledom, neskladnih. Zlasti sumljive so pošiljke iz tretjih držav, zato morajo biti podjetja in potrošniki še posebno pozorni. Sicer pa izmed 180 področij, ki jih pokriva Tržni inšpektorat, med najpogostejše kršitve spadajo nepoštene poslovne prakse, kakor je na primer ravnanje podjetij pred sklenitvijo pogodbe, med njo in po njej, zavajajoči oglasi in akcijske cene, ki so skoraj enake redni ceni. Glavna tržna inšpektorica poudarja, da so zelo pogosta tudi zavajanja glede garancijskih obdobij.

Tržni inšpektor pride brez najave. Kako ravnati, ko nas obišče?

Tržni inšpektorji pridejo v podjetje kadarkoli brez predhodne najave. Inšpektor na kraju samem zavezancu predloži zapisnik, kamor zapiše morebitne nepravilnosti. Zavezanec je pozvan, da navedene nepravilnosti v določenem roku reši in najbolje je, da tudi sam poda povratno informacijo, kako je zadeve uredil. Andrejka Grlić se zaveda, da je obisk inšpektorja za podjetja stresen. Vendar pa svetuje, da ob prihodu inšpektorja »ne pametujte, raje poslušajte, kaj vam svetuje, in veliko sprašujte. Bodite odzivni, in če se ugotovi kakšna nepravilnost, hitro reagirajte in jo, če je le mogoče, popravite že v času inšpekcijskega obiska. In iskren nasmešek vas čisto nič ne stane. Tudi inšpektorji smo ljudje in radi pohvalimo dobre prakse. Cenimo, če ste nasmejani in kooperativni,« je še priporočila glavna tržna inšpektorica. Poudarila je, da želijo na inšpektoratu potrošnikom in podjetjem približati svoje delo, zato veliko delajo na preventivi, saj, kakor pravi: »Naš cilj ni kaznovanje, temveč urejenost trga. Smo organ, ki je med potrošniki in podjetji in naša naloga je enako varovati obe strani.«

Mesečni poslovno–izobraževalni zajtrki potekajo v soorganizaciji podjetja EVRA, Revije Direktor in Cone Tezno. Namenjeni so podjetnikom, direktorjem, vodjem različnih področij ter vsem, ki delajo s strankami ali jih obravnavano področje zanima. Če želite biti obveščeni o prihajajočih dogodkih, nam pišite na pisarna@revija-direktor.si.