5. novembra, 2019

Če ne poskusiš, ne veš!

Z vztrajanjem, veliko dela in osredotočenostjo so se začeli rezultati. Stavba na naslovu Cesta k Tamu 11 se v zadnjih mesecih preoblači v novo podobo. Po večletnem propadanju bo dobila nove vsebine in bo v Cono Tezno privabila še večje število podjetni …

Piše:

Z vztrajanjem, veliko dela in osredotočenostjo so se začeli rezultati.

Stavba na naslovu Cesta k Tamu 11 se v zadnjih mesecih preoblači v novo podobo. Po večletnem propadanju bo dobila nove vsebine in bo v Cono Tezno privabila še večje število podjetnikov. To vse pa po zaslugi mladega, 29 let starega podjetnika, ki se opiše kot stalnega iskalca novih poslovnih priložnosti. Luka Slanič je elektrotehnik računalništva, vendar ga je poslovna pot ponesla v logistiko. V prostem času igra tenis in košarko, se sprehaja s psičko Loti in predvsem razmišlja o novih projektih.

Od nekdaj sem želel imeti svoje podjetje, vendar sem se kar nekaj let iskal (podjetje je bilo ustanovljeno že v času študentskih let). Ukvarjal sem se z uvozom kapučina iz Malezije, spletno prodajo ročnih ur, ustanovil lastno blagovno znamko copat za čiščenje tal, izdelal sem tudi nekaj spletnih strani itd. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2009 in priznam, da je bilo prvih sedem let težkih.

In zakaj ste na koncu pristali pri prevoznem podjetju in logistični dejavnosti?

V letih 2008/2009 sem iskal zaposlitev kot voznik tovornega vozila in se še sedaj v živo spomnim razgovorov za zaposlitev. Takrat so bili drugi časi, potrebe po zaposlitvah so bile majhne, in hvala bogu me niso sprejeli. Tako je padla ideja o podjetju in seveda iskanju prave ideje, kaj sploh početi. Bilo je ogromno poskusov in zavrnitev. Z vztrajanjem, veliko dela in osredotočenostjo so se začeli rezultati. Pri delu sem sledil svojim osnovnim vrednotam, ki sta poštenost in delavnost, saj verjamem, da je to razlog za rezultate. Hkrati pa zaznavanje priložnosti, saj smo se iz prevoznega podjetja preusmerili v logistiko. V podjetju skupaj s partnerji delamo še na nekaj razvojnih projektih na področju logistike.

Kje vidite v logistiki največ ovir in kje so še rezerve za rast in razvoj?

Največje težave so v kadru, saj je težko najti osebo, ki ji lahko zaupaš. To je posel, pri katerem moraš biti na voljo 24 ur na dan in vse dni v letu. Verjamem, da je pomembno, da je podjetje inovativno, da se povezuješ, stalno komuniciraš z ljudmi in iščeš vedno nove priložnosti. Podjetništvo je stalna dejavnost posameznika, ki skupaj s svojo ekipo sledi določeni viziji. Zato ne smeš zaspati, saj je veliko priložnosti za razvoj. Predvsem pa je pomembno, da si obkrožen z ljudmi, ki jim lahko zaupaš in skupaj z njimi ustvarjaš uspešno zgodbo. Nikoli si ne smeš zapreti določenih vrat, res pa je treba po drugi strani včasih stopiti malo nazaj in razmisliti, preden skočiš. Zato velik potencial vidim tudi v razvojnih projektih, saj je logistika dejavnost, kjer je možno še veliko narediti pri sami optimizaciji ter posledično prihrankih in pozitivnih vplivih na okolje. Bistvenega pomena je, da se vsako podjetje tega zaveda.

 

Kot mlad podjetnik ste ugriznili v velik zalogaj, ki pa ni povezan z vašo osnovno dejavnostjo. Obnova stavbe, ki je že številna leta samevala, propadala in se izgubljala kljub bogati zgodovini za sabo. Zakaj ta izziv? Od kod ideja?

Zelo rad imam izzive in ravno to stavbo sem vsak dan opazoval iz najete pisarne. Veliko časa sem se spraševal, zakaj te stavbe nihče ne obnovi in hitro prišel do zaključka, da je težava najbrž v njeni velikosti. Stavba se mi je zdela fascinantna, prav njena velikost, ko pa sem jo prvič obiskal, nisem mogel mimo velike avle, svetlih prostorov in lokacije. O nakupu pa me je zagotovo prepričalo dejstvo, da je to naložba za prihodnost.

 

Kako ste se lotili projekta nabave, obnove? S tovrstnim poslom in sploh poslom v takšnem obsegu se še niste srečali. Kaj ste po svojem mnenju naredili, delali prav in kaj bi že zdaj naredili drugače?

Moram priznati, da se brez sestre Tjaše tega projekta zagotovo ne bi lotil. Samo opazoval bi in fantaziral, kako bi bilo, če bi bilo … Družina, ki me pozna, ve, da imam vsak dan kakšno takšno idejo in večina je mislila, da bo tudi ta stavba ostala ena izmed idej. Tjaša Milošič Kovačič podpre večino mojih idej, po mojem mnenju je tudi ena izmed najboljših v svoji branži – nepovratna sredstva, ugodni krediti – to je njeno področje. Kljub podjetju, ki ga vodi, si vedno vzame čas in tako sva v večernih urah skupaj pripravljala obširno dokumentacijo, ki smo jo morali pripraviti za kredit in za Eko sklad. Večina mojih izbruhov in moje slabe volje je seveda bila usmerjena vanjo in dekle Ano. Obema se opravičujem za nazaj in naprej. Ampak za enkrat ne bi naredil ničesar drugače. Mogoče bi le izbral drugega izvajalca.

Vsekakor je projekt veliko obsežnejši, kot sem pričakoval, saj se vedno znova pojavijo nove dejavnosti, papirji in dovoljenja, ki jih je treba urejati. Z dobrimi izvajalci in stalno komunikacijo bomo projekt izpeljali in kmalu bo v Coni Tezno čudovita stavba, ki bo namenjena podjetjem. Moja vizija je, da se ustvari »podjetniški center«, kjer bi se podjetja še v večji meri povezovala in mogoče skupaj ponujala storitve. Tukaj bi izkoristil priložnost tudi za zahvalo gospodu Gorazdu Bendetu, direktorju Zavoda PPC Tezno, ki je bil vedno na voljo za pogovor in nasvete pri postopkih, povezanih z zgradbo.   

Kje oz. pri čem ste naleteli na več težav, kot ste jih na začetku pričakovali, in kje so stvari stekle hitreje in lažje?

Največja težava se pojavi pri izvajalcih, ki obljubljajo marsikaj, kasneje pa tega ne izpolnijo. Na trgu je ogromno novih podjetij, ki se kljub malo izkušnjam predstavljajo kot strokovnjaki. Izkušena podjetja pa so trenutno zasedena že nekaj let vnaprej.

 V kateri fazi obnove ste sedaj po dobri polovici leta dela? Kaj je že narejeno, kaj še bo?

Z obnovo smo začeli oktobra, in sicer z menjavo oken, fasado (16 cm izolacija). Potrebovali bi še nekaj toplejših dni, da bi lahko opravili še vsa zunanja dela. Notranja dela potekajo po načrtih, končujemo prvi del pisarn, saj prvi najemniki prihajajo letos maja, tako da je do tega meseca treba zaključiti desni del stavbe.

Prve pogodbe z najemniki so že podpisane. Desni del stavbe mora biti končan do 22. aprila 2019, saj se bodo najemniki med prvomajskimi prazniki selili. Vsaka etaža ima svojo čajno kuhinjo, možnost souporabe sejnih sob, »prostor za oddih« … Celoten objekt bo sodobno zasnovan, saj želimo Mariboru ponuditi nekaj več. Naša prednost je tudi v tem, da se lahko v fazi obnove prilagodimo potencialnemu najemniku, saj je cilj, da se v stavbi vzpostavi odlično delovno okolje za zaposlene. Iz tega izvira tudi ime UP-TAM, ki ima več pomenov, eden je v nenehni rasti in razvoju, ki ga lahko tako posamezniki kot podjetja dosegamo v svojem življenju. Več informacij bo možno dobiti na spletni strani www.up-tam.si. Imamo tudi Facebookovo stran, kjer lahko vsak spremlja obnovo stavbe.

Za konec dodajva še nasvet vsem tistim mladim, ki so pred izzivi in si ne upajo tvegati.

Premislite, načrtujte in seveda vztrajajte – ne obupajte. Če ne poskusiš, ne veš.